جراحي همورئيد يا بواسير
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

روش بواسير چگونه است؟

يکي از جديدترين انواع جراحي بواسير ، که براي همه بواسيرها از جمله بواسير خونريزي دهنده استفاده مي شود ، رويه پرولاپس و بواسير يا PPH ناميده مي شود. اين روش همچنين با نام Stapled Hemorrhoidectomy شناخته مي شود.

 

جراحي همورئيد يا بواسير

 

 

 

هموروئيدکتومي يا جراحي باز هموروئيد

جراحي براي از بين بردن هموروئيد، hemorrhoidectomy يا هموروئيدکتومي ناميده مي شود.

 

پزشک ممکن است برش هاي کوچکي در ناحيه مقعد داده و آن ها را بصورت بخش هاي کوچکي جدا کند.  ممکن است شما با بي حسي موضعي عمل شويد و در هوشياري باشيد و جراحي صورت گيرد يا اينکه با بيهوشي عمومي به خواب رفته و از مراحل جراحي هيچ چيزي متوجه نشويد . هموروئيدکتومي اغلب يک روش سرپايي است و معمولا در همان روز مي توانيد به خانه برويد.

 

معمولا بخش جراحي شده بعد از جراحي هموروئيد بسيار حساس است و بخيه زده شده است ممکن است بسيار دردناک باشد ( اغلب در جراحي باز). دوره درمان بعد از جراحي باز اغلب حدود 2 هفته طول مي کشد اما اين زمان مي تواند بين 3 تا 6 هفته طول بکشد تا شما احساس کنيد به حالت عادي برگشته ايد

 

جراحي با ليزر هموروئيد

براي درک بهتر مزيت ليزر هموروئيد، راحت تر آن است که يک مقايسه بين ليزر و جراحي باز داشته باشيم. نکته اي که در جراحي هاي معمولي يا همان جراحي باز نياز هست که بدانيم اين است که حتماً بايستي بيمار در بيمارستان بستري شود و بيهوش شود و همچنين 2 هفته از محل کار و زندگي خود دور شده که اين مورد براي مريض و محل کار او مساله ساز مي باشد.

 

بعد از جراحي تمام بيماراني که قبلاً جراحي با چاقو هموروئيد انجام دادند خاطرات بسيار بدي از اين مساله داشته و از دردهاي بسيار زياد، از گذاشتن توپي در داخل معقد که همگي اين پروسه را بسيار دردناک ياد مي کنند و کساني که 20 - 30 سال پيش از اين گونه جراحي ها انجام داده اند اين پروسه هميشه تکرار شدني بوده و هست و همه هم با بدي ازش ياد مي کنند.

 

آيا درمان هاي غير جراحي براي بواسير وجود دارد؟

اين نوع بواسير ممکن است نياز به جراحي داشته باشد. گزينه هاي غير جراحي درمان بواسير براي درمان موارد خفيف تر بواسير وجود دارد. جراحي بواسير گزينه اي براي تسکين طولاني مدت بواسيرهاي شديد است ، به خصوص مواردي که با گذشت زمان افتادگي پيدا مي کنند.

 

هموروئيدکتومي چقدر موثر است؟

هموروئيدکتومي جراحي براي از بين بردن بواسير است ، چه داخلي باشد و چه خارجي. جراحي به طور معمول خط اول درمان نيست. اما وقتي همه راه هاي ديگر از کار مي افتد ، هموروئيدکتومي يک درمان ايمن و موثر است که فقط زندگي در بواسير را آسان نمي کند - بلکه به طور کلي از بين مي رود.

 

زمان بهبودي براي جراحي بواسير چيست؟

فهرست مطالب. بهبودي از درمان بواسير يا جراحي معمولاً يک تا شش هفته طول مي کشد ، بسته به نوع درمان ، شدت بواسير و تعداد برداشته شده.

 

 

آيا بايد بواسير برداشته شود؟

در بعضي موارد ، پزشک شما ممکن است براي از بين بردن بواسير ، جراحي بواسير ، معروف به بواسير ، انجام دهد. اگر پزشک شما براي بواسير شما عمل جراحي را توصيه کرده است ، بهتر است قبل از موعد تمام آنچه را که مي توانيد در مورد اين روش انجام دهيد بياموزيد ، بنابراين مي توانيد در مورد انتظار راحت و راحت باشيد.

 

بهترين روش درمان بواسير چيست؟

بياييد به سه روش محبوب در درمان بواسير و پروتکل هاي مراقبت هاي بعدي آنها نگاهي بيندازيم: هموروئيدکتومي جراحي براي برداشتن مستقيم بواسير است. به شما بي حسي عمومي يا بي حسي موضعي در ناحيه داده مي شود تا دردي را تجربه نکنيد.

 

زمان بهبودي براي جراحي بواسير چيست؟

فهرست مطالب. بهبودي از درمان بواسير يا جراحي معمولاً يک تا شش هفته طول مي کشد ، بسته به نوع درمان ، شدت بواسير و تعداد برداشته شده.





:: برچسب‌ها: هموروئيدکتومي, درمان ايمن و موثر, شدت بواسير ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: